dimecres, 30 de març del 2011

Guisat de tall rodó de vedella

Aquest diumenge l’amic Aleix, en va fer portar  un estrany obsequi: un tall rodó de vedella. Amb la condició que incorpori la recepta en el meu bloc. Ja ens veus buscant receptes, la dona en els llibres de cuina i l’aprenent per Internet. Desprès de molt buscar hem fet un poti-poti.
Gràcies parella, ja us passaré la factura del dietista !!!

Ingredients:

  • 1 tall rodó de vedella
  • 4 pastanagues
  • 6 grans d'all
  • 3 cebes pebrot verd
  • 1 got de vi ranci o brandi
  • 5 tomàquets madurs
  • 2 fulles de llorer
  • Farigola
  • Oli d'oliva
  • Sal 
  • Pebre
Per la picada:
  • 2 grans d’all
  • Julivert
  • Sal
  • 2 cullerades de ametlla picada

Elaboració:
  1.  En una cassola daureu el tall rodó, salpebreu i  retireu.
  2.  En la mateixa cassola feu un sofregit amb les cebes, el pebrot verd, les pastanagues, els tomàquets i els alls. 
  3.  Quan tingueu el sofregit fet incorporeu el tall rodó, les fulles de llorer i la farigola. Remeneu una mica tot i tireu el vi ranci, poseu el foc alt per evaporar el vi.
  4. Quan estigui evaporat el vi, baixar la temperatura del foc i deixar bullir durant 40 minuts.   
  5.   Cada 15 minuts gireu el tall rodó i quan faltin 10 minuts incorporeu la picada i rectifiqueu de sal i pebre.  
  6. Coleu la salsa pel xinès, talleu a làmines el tall rodó i emplateu amb unes patates fregides.

2 comentaris:

  1. Benvolgut Jimi! l'excusa del rodó de vedella m'ha servit per descobrir un món de receptes que no m'hagués imaginat mai! i mira que m'ho havien dit!!!!
    Moltes gràcies a tu i espero que us agradés molt!
    Clara

    ResponElimina
  2. Jimi,
    m'agrada veure com compleixes les meves "exigències" ;-) Espero que hagi sortit bo i que un cop que tinguis la recepte perfeccionada ens convidis a tastar-la....No pateixis pq nosaltres possarem el material i la gana i tu només hauràs de posar la mà d'obra!
    Una abraçada

    Aleix & Comany

    ResponElimina